MINISTERUL EDUCAȚIEI CONCLUZIONEAZĂ – Peste 75% dintre părinţi şi elevi consideră că temele de acasă sunt multe şi obositoare

0
142

Ministerul Educaţiei anunţă că, în urma unui chestionar completat de părinţi şi elevi, peste 75% dintre aceştia consideră că temele pentru acasă sunt multe, obositoare şi ocupă foarte mult timp liber, pe de altă parte aceştia precizând că ele sunt necesare pentru îmbunătăţirea învăţăturii, relatează Mediafax.

„Conform raportului, 75-80% dintre elevii şi părinţii, care au completat chestionarele, consideră că temele sunt adesea prea obositoare şi prea multe, şi că acestea consumă o mare parte din timpul liber. Un alt efect negativ face referire la faptul că temele pentru acasă conduc la nelinişte, îngrijorare sau stres. Această afirmaţie este susţinută cu prioritate de către părinţi (70,7%) şi de către elevi (67,8%), în ponderi mai ample la liceu şi la gimnaziu, unde şi complexitatea temelor este mai mare. În acelaşi timp, aproape 80% dintre părinţi afirmă că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor”, reiese dintr-un comunicat remis miercuri de către Ministerul Educaţiei.

Potrivit sursei citate, temele pentru acasă sunt considerate utile şi necesare pentru îmbunătăţirea învăţării de către cei mai mulţi dintre respondenţi, aceştia menţionând o preponderenţă a temelor repetitive, monotone şi dificile, care întăresc ceea ce s-a predat la clasă.

În timp ce profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, elevii şi părinţii îşi doresc teme diferenţiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ şi eventual în echipă. Peste jumătate dintre profesori declară că nu dau teme pentru vacanţă.
„În privinţa adoptării unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă şi timpul necesar efectuării acestora, opiniile cadrelor didactice sunt polarizate: o parte consideră că temele pentru acasă trebuie să beneficieze de o reglementare juridică pentru o raportare la un cadru comun, evitându-se astfel excesele legate de volumul temelor, gradul de dificultate, timpul necesar efectuării acestora etc. La polul opus se situează opinia potrivit căreia această chestiune trebuie să fie şi poate fi gestionată de către profesionişti (cadrele didactice), în funcţie de particularităţile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertăţii de acţiune a profesorilor”,se mai arată în comunicatul instituţiei.

Raportul ministerului arată că fetele sunt mult mai dornice să lucreze suplimentar acasă decât băieţii.

Sursa info și continuarea pe Mediafax.

 

Te-ar mai putea interesa

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.