LOVITURĂ PENTRU TURISM – Peste 1.000 de agenții de turism dispar dacă vor fi obligate să-și majoreze capitalul, așa cum cere ANAT

0
379

Peste 1.000 de agenții de turism, care înseamnă mai mult de două treimi din cele care activează pe piața românească, vor dispărea dacă se va pune în practică propunerea Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), care a solicitat mărirea capitalului social al agențiilor de turism de la 200 de lei, la 25.000 de lei, potrivit Patronatului Național al Agențiilor de Turism (PNAT).

Loading...

„Dacă acest scenariu va fi pus în practică, peste 3.000 de agenți de turism își vor pierde locurile de muncă”, a declarat Dragoș Rădulescu, președintele PNAT.

Din acest motiv, numeroase agenții au solicitat aderarea la nou înființatul PNAT, pentru că nu se mai simt reprezentate de ANAT, iar interesele lor nu mai sunt apărate de către această asociație. De altfel, ANAT a dat în judecată PNAT, contestând înființarea acestui patronat.

ANAT a cerut Autorității Naționale pentru Turism (ANT) introducerea de noi prevederi în legislație prin care agențiile de turism să fie obligate să constituie capital social în valoare de 25.000 lei.

„Activitatea agențiilor de turism nu justifică un capital social atât de mare și mulți au plecat de la zero cu investiții de o mie sau două mii de euro, ajungând acum agenții de succes. Dacă cineva le cere agențiilor mici sau celor aflate la început de drum să plătească încă 25.000 de lei, e ca și cum le-ar semna falimentul. Conducerea ANAT justifică această solicitare prin intenția de a elimina de pe piață riscul ca agențiile să păcălească turiștii, însă uită că majoritatea agențiilor care <<au dat țeapă>> au fost membre ANAT”, a mai spus Rădulescu.

Conducerea ANAT a solicitat și modificarea textului Legii Turismului, astfel încât să nu se diferențieze asigurarea obligatorie de insolvență sau faliment în funcție de veniturile agenției, măsură pe care PNAT o consideră ca fiind în contradicție cu principiile economiei de piață și a liberei concurențe. Astfel, dacă o agenție are afaceri de câteva zeci de mii de euro, va plăti aceeași sumă la asigurare cu o agenție cu volum al vânzărilor de zeci de milioane de euro. Bugetele agențiilor mici nu vor putea suporta plata acestei sume, iar agențiile mari vor rămâne singure pe piață.

În România sunt licențiate aproximativ 3.500 de agenții de turism, dintre care active sunt doar 1.500.

Concluzia Adunarii Generale a PNAT, care a avut loc marți, 8 decembrie, a fost că, în urma pierderii licenței a peste aproximativ 1.000 de agenții de turism (mici și mijlocii), clienții acestora vor fi atrași ca un magnet de marile agenții de turism, ai căror reprezentanți sunt în conducerea ANAT.

PNAT este afiliat la Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), iar Dragoș Rădulescu, președintele PNAT, a fost numit vicepreședinte al FPTR.

Sursă text profit.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.