Acasăoameni noiSFATURI - Consultant în marketing turistic: Le-aş recomanda românilor să evite Tunisia,...

SFATURI – Consultant în marketing turistic: Le-aş recomanda românilor să evite Tunisia, Egipt sau capitala Turciei

spot_img

DISTRIBUIȚI

Turiştii români care îşi caută pachete de vacanţă pentru acest an ar fi de preferat să evite o parte din statele din zona Orientului Mijlociu şi Africa de Nord, precum Tunisia, Egipt sau capitala Turciei, Ankara, din cauza atentatelor teroriste, spune consultantul în marketing turistic, Răzvan Pascu

„Singurele locuri în care aş recomanda turiştilor să nu meargă ar fi o parte din statele din zona Orientului Mijlociu şi Africa de Nord, cele asupra cărora planează foarte multe semne de întrebare la nivel de securitatea turiştilor. În special în Tunisia si Egipt recomand să nu se călătorească pentru că atentatele teroriste sunt tot mai dese, ameninţările sunt la ordinea zilei şi consider că riscurile la care se expun turiştii sunt prea mari. De asemenea, recomand evitarea călătoriilor în Ankara”, a declarat pentru MEDIAFAX consultantul în marketing turistic, Răzvan Pascu.

El atrage atenţia că mai există şi alte state din zonă asupra cărora planează anumite semne de întrebare referitoare la securitatea turiştilor, dar nu există interdicţii clare sau recomandări de a nu călători spre acele destinaţii.

„Aş sugera turiştilor să se documenteze despre zonele cu risc, pentru a le putea evita, şi, pe cât posibil, să încerce să călătorească cu o agenţie de turism care are parteneri locali ce cunosc zonele şi situaţia. Există şi ţări în Orientul Mijlociu care par să fie sigure şi aş aminti Emiratele Arabe Unite, Oman, Qatar, Iordania sau chiar Israel”, a menţionat Pascu.

Pentru turiştii amatori de locaţii estivale, cu plajă şi resorturi în care să îşi petreacă vacanţa, consultantul în marketing turistic apreciază că vor rămâne în top Grecia şi Turcia şi în acest an, cu creşteri şi pentru Spania, dar şi pentru destinaţii noi, precum Muntenegru sau Croaţia.

„Şi Serbia îşi doreşte să atragă turişti români, atât pe timp de iarnă, cât şi pe timp de vară, asa cum şi SPA-urile din Germania atrag tot mai mulţi români. Pentru litoralul bulgăresc prevăd o stagnare a cererii, parţial pe fondul introducerii altor destinaţii în oferta agenţiilor de turism, precum Croaţia, Coasta de Azur, Portugalia sau destinaţii noi din Spania, dar şi pentru că probabil litoralul românesc va creşte şi anul acesta, iar în Bulgaria vor sosi foarte mulţi ruşi care vor ocupa locurile de cazare şi posibil să ducă şi la o creştere uşoară a preţurilor”, mai spune Pascu.

El a subliniat că, spre deosebire de anul trecut, va creşte numărul celor care îşi doresc vacanţe în destinaţii îndepărtate, intercontinentale.

„Sunt convins că vom avea mai mulţi români care au vizitat deja Europa şi îşi doresc să iasă puţin din confortul destinaţiilor europene. Destinaţii precum Thailanda, Republica Dominicană, Mexic, Mauritius, chiar şi Cuba devin noile opţiuni pentru o anumită categorie de turişti din clasa medie. Cei care deja au explorat insulele Thailandei şi mare parte din Asia de Sud-Est, acum se îndreaptă spre Caraibe, America Centrala şi de Sud, sau ţări mai puţin umblate din Asia -Myanmar, Cambodgia, Vietnam etc”, a comentat consultantul în marketing turistic.

Pascu a evidenţiat că a crescut numărul solicitărilor speciale căte agenţiile de turism, precum nunta într-o destinaţie exotică, luna de miere pe o insulă îndepărtată, vacanţe pentru sporturi extreme, vacanţe wellness şi spa, în special în Thailanda de Nord sau India.

În opinia lui Pascu, România are oportunitatea de a se promova ca o destinaţie sigură, atât pentru turiştii români, cât şi pentru cei străini.

„Cred că suntem într-o perioadă bună, când atât turismul intern cât şi turismul de incoming ar putea creşte. Pentru acest lucru este nevoie de o implicare cât mai mare a mediului public, în special pe realizarea unor campanii de promovare în străinătate a destinaţiei turistice România, folosind mediul online, cel mai eficent şi mai uşor de măsurat în acest moment. Este nevoie, de asemenea, şi de o campanie de atragere a investitorilor străini în turism, precum şi de a reînvierea şcolilor de meserii sau a şcolilor profesionale care să producă lucrători în turism adevăraţi, şi nu doar posesori de diplomă”, a precizat Pascu.

El consideră că este nevoie şi de implicarea mediului privat, de mai multă etică în rândul unora dintre agenţii de turism, pornind de la afişarea preţurilor finale cu toate taxele şi până la respectarea întocmai a promisiunilor de cazare, masă şi transport oferite şi vândute turiştilor.

„Atentatele şi accidentele se întâmplă de zeci de ani şi au influenţat turismul de-a lungul timpului, iar oamenii vor călători în continuare. Recomand precauţie în orice moment, de la alegerea agenţiei de turism şi până la alegerea destinaţiei de vacanţă şi, în niciun caz, nu cred că o frică permanentă sau un refuz de a mai călători în afara ţării poate fi soluţia pentru o vacanţă mai bună sau mai sigură”, a concluzionat Pascu.

Mediafax

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img
spot_img




TE-AR MAI PUTEA INTERESA