ȘEDINȚĂ LA INSTITUȚIA PREFECTULUI – Discuții despre îmbunătățirea mobilizării în cazul unor situații de urgență și despre aducerea copiilor din familii defavorizate în învățământul preșcolar

0
130

ȘEDINȚĂ LA INSTITUȚIA PREFECTULUI  La întâlnirea cu secretarii unităților administrativ-teritoriale desfășurată astăzi, 16 octombrie a.c., în sala Palatului Administrativ au fost abordate aspecte referitoare la procedura operațională cu privire la modul de întocmire, transmitere și conținutul rapoartelor operative și de sinteză privind efectele manifestării fenomenelor hidrometeorologice, procedura de scoatere a produselor din rezerva de stat, stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor proveniți din familii defavorizate și legile fondului funciar.

Loading...

Prefectul Vasile Moldovan a explicat că scopul procedurii este de a sigura fluxul informațional pe timpul întocmirii/primirii/transmiterii rapoartelor operative și de sinteză de către comitetele locale pentru situații de urgență și grupurile de suport tehnic care asigură sprijin. Este important ca să respectăm pașii prevăzuți de legislația în vigoare, metodele și regulile în proceduri la producerea unei situații de urgență, să lucrăm aplicat și unitar în comunicare cu privire la Ordimul comun al Ministrului Administrației și Internelor nr. 192/2012 și al Ministrului Mediului și Pădurilor nr.1422/2012. Procedura operațională, la nivelul județului nostru. va putea fi revizuită ori de câte ori se consideră necesar sau când apar modificări organizatorice sau ale reglementărilor legale, cu caracter general și intern. Vom transmite această procedură în teritoriu, iar eventualele completări, modificări sigestii și propuneri vor fi transmise la Centrul Operațional din cadrul ISU Maramureș. a spus prefectul de Maramureș.”

Procedura de scoatere pentru acordarea de ajutoare umanitare de urgență din Rezerva de Stat, în exclusivitate pentru populația sinistrată prevede, în prima etapă (24 de ore de la producerea evenimentului), evaluarea efectelor asupra populației și nevoile acesteia, iar în a doua etapă (10 zile) necesarul de materiale de construcție pentru reconstruirea sau repararea numai a spațiilor de locuit. După transmiterea acestora la nivel central, Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale împreună cu Ministerul Afacerilor Interne, elaborează, cu respectarea actelor normative în vigoare, proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru acordarea ajutorului umanitar. Locul de depozitare a materialelor, recepționarea cantitativă și calitativă, respectiv distribuirea revin persoanelor împuternicite de către Instituția Prefectului.

Referitor la aplicarea Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate inspectorul școlar pentru educație timpurie și alternative educaționale Marian Ferțigan a precizat că există tot interesul de a menține copiii într-o formă de educație organizată. Dintre disfuncționalități a enumerat faptul că nu toate rechizitele au ajuns în sălile de grupe de la grădinițe, că nu au fost trecute absențele copiilor în sistemul informatic integrat al învățământului din România (SIR), respectiv că nu sunt corelate datele între instituții cu privire la numărul copiilor din grădinițe care beneficiază de tichete sociale, conform legii. În acest context, a solicitat implicare și sprijin din partea secretarilor unităților administrativ-teritoriale de a verifica modul de prelucrare a datelor și de îndeplinire a obligațiilor legale care revin asistenților sociali din primărie.

Șeful serviciului de verificare a legalității, aplicarea actelor normative și contencios administrativ, Rodica Pop, a menționat că nu toate hotârîrile judecătorești au fost puse în aplicare cu privire la restituirea suprafețelor de teren. Procedurile nu sunt finalizate, se prelungesc pe aspecte de formă și nu de fond. Prefectul Vasile Moldovan a declarat că petenții trimit sesizări, termenele trec, dar aceastea nu sunt rezolvate. Soluția nu este de a face corespondență, ci de a conștientiza și respecta dispozițiile legilor fondului funciar. Rodica Pop a prezentat Hotârîrea Comisiei Județene de Fond Funciar privind întocmirea titlurilor de proprietate care urmează, în zilele următoare, să fie transmisă în teritoriu.

Informații furnizate de către Instituția Prefectului – Județul Maramureș

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.