SE STRÂNGE ȘURUBUL – Șoferii care nu își plătesc amenzile de circulație vor rămâne fără permis

0
535
Un angajat al Politiei Rutiere scrie o amenda unui conducator auto, in urma unui control facut impreuna cu reprezentantii RAR, in Craiova, vineri, 14 martie 2014. TIBI BOLOGH / MEDIAFAX FOTO

SE STRÂNGE ȘURUBUL Permisul de conducere va putea fi suspendat în cazul neplății amenzilor de circulație, stipulează un proiect de lege înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Introducerea acestei măsuri urmărește, printre altele, creșterea veniturilor la bugetul local.

Conducătorii auto care nu își plătesc amenzile rutiere vor risca suspendarea dreptului de conducere, potrivit Propunerii legislative pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice și care, pentru a se putea aplica, are nevoie de votul Parlamentului, de promulgare și de publicare în Monitorul Oficial.

Proiectul de modificare a Codului rutier introduce sancțiuni ce se vor aplica șoferilor care nu plătesc la timp amenzile rutiere primite, mai exact, la peste 60 de zile de la data săvârșirii contravenției și primirea amenzii. Sancțiunea este, în cazul neplății amenzii după termenul de 60 de zile, suspendarea dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice.

Suspendarea dreptului de conducere va înceta în momentul în care șoferul amendat va aduce dovada achitării amenzilor restante.

Măsura menționată anterior are ca scop creșterea încasării la bugetul de stat a amenzilor de circulație. În prezent, încasarea amenzilor se face într-o proporție destul de mică, iar acest lucru afectează considerabil bugetele locale.

Un alt motiv pentru introducerea suspendării permisului pentru neplata amenzilor de circulație este, potrivit inițiatorilor propunerii, că neachitarea amenzilor de circulație “determină perpetuarea unui comportament neadecvat în trafic, întrucât contravenientul nu resimte constrângerile impuse de măsura coercitivă, considerând fapte sale ca fiind de natură normală (…)”, iar la nivel social există o discriminare a celor care-și plătesc la timp obligațiile.

După intrarea în vigoare a acestei modificări a Codului rutier, va fi necesară și modificarea modelului procesului-verbal de constatare a contravenției, prin adăugarea unei mențiuni privind sancțiunea la care vor fi supuși șoferii care nu achită amenda în termen de 60 de zile, adică suspendarea permisului de conducere.

Cei corecți își vor pierde dreptul de a conduce mai greu

Șoferii care nu au încălcat legislația rutieră în anul anterior ar putea să-și piardă mai greu dreptul de a conduce un autoturism, și anume la acumularea mai multor puncte, nu la 15, așa cum este în prezent. Această propunere apare într-un proiect de act normativ ce vizează modificarea Codului rutier și care se află în aceste zile la Senat pentru dezbatere.

Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost înregistrată recent la Senat și prevede modificarea numărului de puncte peste care se suspendă permisul auto. Pentru a intra în vigoare, această propunere are nevoie de aprobarea Parlamentului, de promulgarea prin decret prezidențial și de publicarea în Monitorul Oficial.

Practic, potrivit proiectului de act normativ, pragul de 15 puncte de la care se poate suspenda dreptul de a conduce un autovehicul ar urma să se majoreze pentru persoanele care în anteriorul an nu au fost sancționate pentru încălcarea regulilor de circulație și nu au primit niciun punct de penalizare. Pentru aceștia, noul prag de la care-și pot pierde dreptul de a conduce o mașină va fi majorat cu două puncte, adică va ajunge la 17 puncte.

În condițiile în care circulația rutieră are trei componente importante, și anume cea rutieră, cea tehnică și cea umană, se încearcă reducerea numărului de incidente sau chiar accidente generate de componenta umană, mai precis, această măsură este destinată creșterii numărului de persoane care conduc preventiv-defensiv, în vederea asigurării siguranței în trafic.

Și în alte state membre ale Uniunii Europene se folosește în prezent acest mod de stimulare a șoferilor pentru a adopta un stil de conducere preventiv, care să reducă numărul accidentelor și să crească siguranța traficului.

Atenţie! Prevederile proiectului legislativ NU se aplică momentan. Pentru a intra în vigoare, acesta trebuie adoptat de Parlament, promulgat de către președintele României şi publicat în Monitorul Oficial. (avocatnet.ro)

Te-ar mai putea interesa

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.