AcasăMARAMURESUL ISTORICS-a terminat cu binele! Află totul despre anvelopele de iarnă! Cu cât...

S-a terminat cu binele! Află totul despre anvelopele de iarnă! Cu cât au crescut amenzile şi cât costă dotarea unei mașini

spot_img

DISTRIBUIȚI

Şoferii surprinşi de Poliţia Rutieră circulând pe drumuri cu zăpadă, gheaţă sau polei cu autoturisme fără anvelope de iarnă riscă să plătească în această iarnă amenzi mai mari cu 4,5% comparativ cu anul trecut. Majorarea este determinată de creşterea de la 670 la 700 a salariului minim pe economie, în funcţie de care se calculează valoarea punctului de amendă. Legislaţia privind cauciucurile de iarnă care a intrat în vigoare la 1 noiembrie 2011 prevede că sancţiunile pentru cei care încalcă prevederile sunt de 9-20 de puncte amendă, sancţiunea fiind însoţită şi de reţinerea certificatului de înmatriculare.

„Valoarea unui punct de amendă este în prezent de 10% din valoarea salariului minim pe economie, care este 700 de lei”, a precizat comisarul şef al Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă. Concret, în acest an amenda pentru lipsa cauciucurilor de iarnă este cuprinsă între 630 şi 1.400 de lei, comparativ cu 603 şi 1.340 de lei, în 2011.
Aproape 1.500 de şoferi au fost amendaţi de Poliţia Rutieră, în perioada 1 noiembrie 2011 – 15 aprilie 2012, pentru lipsa de anvelope de iarnă pe drumuri cu zăpadă, fiind reţinute tot atâtea certificate de înmatriculare, potrivit datelor furnizate de şeful Poliţiei Rutiere.

Lucian Diniţă: “Cauciucurile de vară trebuie inlocuite odată cu îngheţul. Nu contează ce lună este”

Pe de altă parte, comisarul şef Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere, atenţionează că în prezent este o confuzie legată de aplicarea legislaţiei privind dotarea cu anvelope de iarnă. El a reamintit că dotarea autovehiculelor cu anvelope de iarnă, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate nu depinde de o anumită perioadă de timp, ci de condiţiile meteo, şi anume drumuri acoperite cu zapadă, gheaţă sau polei.
„Tot ce se întâmplă este o confuzie (referitor la informaţii potrivit cărora dotarea cu anvelope de iarnă este obligatorie din noiembrie n.n.). Confuzia este legată de faptul că anul trecut legislaţia în domeniu a intrat în vigoare la 1 noiembrie 2011. Dar nu există un termen anume. În lege scrie – iar legislatia nu s-a modificat faţă de anul trecut – că autoturismele care circulă pe drumuri cu polei, zăpadă, nu conteaza dată din calendar, trebuie să fie dotate cu anvelope de iarnă”, a explicat comisarul şef.
El i-a sfătuit pe şoferi să îşi înlocuiască din timp cauciucurile de vară cu cele de iarnă în cazul în care vor circula pe drumuri cu zăpadă, amintind că potrivit prognozei meteo, în acest an în luna noiembrie va cădea prima zăpadă.
“Cauciucurile de vară trebuie inlocuite odată cu îngheţul. Nu contează ce lună este. Deja sunt porţiuni de drumuri cu zăpadă. Cei prinşi fără cauciucuri de iarnă riscă amenzi. În plus, dacă fac accident, asiguratorul nu îi despăgubeşte”, a mai spus şeful Poliţiei Rutiere.

Vânzările de anvelope, la jumătate faţă de 2011

Piaţa anvelopelor de iarnă în 2011 a fost estimată la circa 700 de milioane de euro. Reprezentanţii service-urilor auto şi ai distribuitorilor de anvelope de iarnă susţin că deocamdată cererea este mult mai scăzută decât oferta.
“Spre deosebire de anul trecut, în luna octombrie, când multă lume se înghesuia să cumpere anvelope de iarnă, ştiind că urma să intre în vigoare noua lege, acum lumea nu a început să se agite încă. Pe de altă parte, multă lume are anvelopele pe care le-a cumpărat anul trecut şi nu va mai achiziţiona altele noi”, a declarat Denis Duţescu, reprezentant service şi furnizor de anvelope.

Pe de altă parte, ei spun că înmatriculările de noi maşini au scăzut, acesta fiind un alt motiv pentru care vânzările din această perioadă sunt scăzute.
Ca urmare, distribuitorii de anvelope estimează o reducere cu 40% a vânzărilor de anvelope noi în această iarnă , faţă de iarna trecută. “În prezent, faţă de octombrie anul trecut vânzările de anvelope sunt la jumătate », ne-a precizat un reprezentant al unui furnizor de anvelope.

Cât costă dotarea cu anvelope noi de iarnă a unui Logan
Preţul anvelopelor a scăzut în octombrie 2012 faţă de anul trecut, în aceeaşi perioadă, cu 5%, potrivit reprezentanţilor furnizorilor de anvelope.
Pentru un autoturism Logan, o anvelopă nouă costă 200-250 de lei, iar montajul ajunge în medie la 100 de lei pentru patru roţi, astfel că, în total, dotarea unui Logan scoate din buzunarul unui proprietar de autovehicul între 900 de lei şi 1.100 de lei în această iarnă.
Pentru un autoturism Volkswagen o anvelopă nouă costă 600 de lei, astfel că dotarea pentru iarnă a unui asemenea autovehicul, plus montajul, costă 2.500 de lei.
Cei care caută pe internet pot găsi oferte promoţionale pentru un montaj al anvelopelor cu 70 de lei.

Care sunt anvelopele care se încadrează în prevederile legale

Legislaţia intrată în vigoare la 1 noiembrie anul trecut prevede că un conducator auto trebuie să achiziţioneze anvelope omologate, în concordanţă cu cele înscrise de către RAR (Registrul Auto Român) în cartea de identitate a vehiculului şi care poartă marcajul M+S (sau M.S, sau M&S).
Nu sunt recomandate anvelope de iarnă second-hand mai vechi de 4-5 ani sau la care înălţimea profilului lor este mai mică de 4 mm, potrivit unor precizări făcute de Ministerul Transporturilor.

Anvelopele denumite comercial „all seasons” sau 4S, ca şi cele Alpin, Mountain sau Winter, pot fi acceptate dacă au marcajul specific anvelopelor de zapada (M+S, M.S., M&S), conform Directivei Consiliului 92/23/CE privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr. 54.
Pe de altă parte, probabilitatea ca un şofer să fie amendat de poliţie dacă nu are anvelope de iarnă prevăzute cu simbolurile M şi S este foarte mică, dat fiind faptul că autorităţile statului nu dispun de suficient de multe echipe de verificare.

Registrul Auto Român (RAR) deţine, la nivel naţional, doar 44 de autovehicule-laborator cu care echipe mixte, formate din reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere şi ai RAR, pot verifica dacă anvelopele corespund cu noua legislaţie. (gandul.ro)

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.




TE-AR MAI PUTEA INTERESA