REURBANIZARE BAIA MARE – Garaje demolate, parcări supra și subterane în mai multe zone centrale, inclusiv în centrul istoric

6
2966

Municipiul Baia Mare are un program investițional, începând din acest an, așa cum nu a avut niciodată în istorie. Din fonduri europene municipiul Baia Mare va absorbi aproximativ 200 de milioane de euro, plus ceea ce înseamnă creditele pe care le contractăm pentru dezvoltarea parcărilor și reabilitarea drumurilor, respectiv bugetul municipiului.

În acest an începe reurbanizarea municipiului Baia Mare, a anunțat primarul municipiului, Cătălin Cherecheș în cadrul unei conferințe de presă susținute luni, 26 februarie 2019. Un prim pas al acestei acțiuni este demolarea garajelor.

Loading...

Vom începe în zona Munteniei,în spatele Casei de Cultură, respectiv a Universității Vasile Goldiș și în lateralul Colegiului Național Mihai Eminescu. Cele două zone sunt aprobate pentru a fi abordate în construcția de parcări supraterane de mari dimensiuni. Fiecare parcare va avea aproximativ 300 de locuri la un regim de înălțime parter plus două etaje, astfel încât numărul locurilor de parcare, demolând garaje și construind aceste parcări, să fie aproape de cinci ori mai mare. Pe lângă aceste două zone, încă o zonă care va fi dată ca exemplu, de data aceasta cu o organizare la sol a parcărilor, va fi zona între Colegiul Național Vasile Lucaciu și strada Progresului. Gândesc împreună cu proiectanții noștri ca în zona străzii Florilor să construim o parcare subterană, reorganizând după construirea acesteia parcul din zona Florilor. Știu că este un subiect sensibil pentru cei din zonă care, de-a lungul timpului, de 50 de ani, au plantat diverși copaci acolo, diverse flori, arbuști. Trebuie să ne raportăm însă și la nevoile pe care le are orașul și la modul în care le dezvoltăm”, spune Cătălin Cherecheş.

În zonele menționate mai sus vor fi realizate demolările până la mijlocul acestui an, tot până atunci vor fi demarate cele două investiții majore pentru parcări și se va intra în dezbatere publică pentru proiectul care cuprinde zona centrului istoric.

Ați văzut că am făcut un compromis, cel puțin pe perioada din extra sezon, și am deschis provizoriu parcarea din fața clădirii Minerul. Dezbaterea publică va avea ca subiect construirea de parcări subterane, o parcare în Piața Libertății, pe aproximativ o jumătate din piața din fața complexului Minerul, o zonă mai extinsă decât ce înseamnă parcarea de azi, și o parcare în zona Pieței Păcii. Ca și număr de locuri de parcare vorbim de aproximativ 500 de locuri în această zonă. Lansez această propunere, inclusiv celor care sunt proprietari de imobile în centrul istoric, inclusiv băimărenilor care înțeleg ce înseamnă valoarea unui centru istoric și importanța unui centru istoric pentru municipiu. Celor care au societăți comerciale și activități comerciale și economice în această zonă, pentru că este unul dintre singurele momente, în următorii 50 de ani, când putem să facem astfel de investiții. Având în vedere că atât Piața Libertății, cât și Piața Păcii, dar și străzile adiacente din centrul istoric vor intra în reabilitare pe Programul Operațional Regional, respectiv pe finanțări europene, înainte de a demara aceste finanțări, aceste lucrări în cele două piețe, propun să realizăm aceste două investiții majore”, arată primarul Cherecheş.

Acesta mai spune că săptămâna viitoare cel târziu se va finaliza exproprierea clădirii Minerul unde va începe un alt proiect, reabilitarea în întregime a acestei clădiri și mutarea sediului Primăriei aici.

 

ActualMM

6 COMENTARII

  1. Un tunel între strada Crișan si strada Podul Viilor nu se face? Iar în fața universității la buclă? În Oradea se fac tuneluri pentru mașini, la noi semafor la capătul podului Unirii. Sunteți întregi la cap?

  2. Concentrarea activităților in”centrul istoric” (loc îngust și neprimitor) este o greșeala,cred, în condițiile când orașul se dezvoltă în direcție opusa. „Centrul istoric” ar trebui mutat mai spre centrul orasului.

  3. NU VA MAI CREDE NIMENI! BAIA MARE A AJUNS O „CAPITALA” A SEMAFOARELOR LA TOT PASUL (MULTE DINTRE ELE CU TIMP SUPER MARI DE ASTEPTARE SI SINCRONIZATE DOAR PE HARTIE), A SENSURILOR GIRATORII LA FIECARE SUTA DE METRI SI A LOCURILOR DE PARCARE PE CARE SE BAT CATE 4-5 MASINI!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.