PROIECT – Dascălii din Maramureş şi din Turcia au pus la punct un manual pentru valorizarea inteligenţelor multiple ale elevilor

0
216

100 de dascăli din Maramureş au participat la finele săptămânii trecute la o conferinţa care a avut loc în Baia Mare în cadrul unui parteneriat strategic România – Turcia. La eveniment au fost prezentate rezultatele acestui parteneriat printre care s-a numărat şi un manual nou-nouţ.

Loading...

”Este vorba despre proiectul „Cross-curricular educational approach endeavour in a border-less Europe” proiect care presupune abordarea transdisciplinară şi valorizarea inteligenţelor multiple ale elevilor ca metode inovative pentru predare-învăţare-evaluare şi considerăm că este un proiect care promovează inovaţia pedagogică”, a explicat Ligia Duruş, reprezentantul Inspectoratului Şcolar Judeţean Maramureş, managerul proiectului.

Proiectul s-a derulat pe parcursul a doi ani şcolari, practic se va încheia pe 31 august 2016. La finalul săptămânii trecute, la întâlnirea care a avut loc în Baia Mare, au fost prezentate cele patru produse intelectuale realizate în cadrul proiectului.

„Este vorba despre un ghid de bune practici în domeniul promovat de proiect, apoi este un produs intelectual care vizează promovarea unui opţional transdisciplinar şi de valorizare a inteligenţelor emoţionale, care vor putea fi implementate nu doar în unităţile de învăţământ care au participat acum la proiect ci oricare altă unitate de învăţământ şi nu contează dacă e vorba de nivel primar, gimnazial sau liceal. De asemenea, avem un produs care vizează schimbări strategice. Practic, este vorba despre un studiu care vizează proiectul de dezvoltare instituţională a unităţilor de învăţământ participante la proiect iar cel de-al patrulea este un suport de curs. Desigur, toate cele patru produse pot fi considerate ca exemple de bune practici şi considerăm că le vor putea utiliza şi alte unităţi de învăţământ, alte instituţii care vor fi interesate de domeniul promovat de proiectul nostru. În acelaşi timp, vreau să vă spun că sunt toate cele patru produse sunt rezultatul muncii de echipă România -Turcia”,a mai spus Ligia Duruş.

Metoda promovată de cele trei manuale elaborate susţine învăţarea deschisă şi dă tuturor elevilor posibilitatea să participe la propria instruire, valorizându-le stilul de învăţare individuală şi inteligenţele multiple despre care vorbesc marii pedagogi. Implementarea proiectului va promova noi metode pedagogice şi noi instrumente didactice, bazate pe abordarea cross-curiculară. Mulţi profesori folosesc metode de predare tradiționale, iar aceasta presupune doar susţinerea cunoştinţelor teoretice şi ştiinţifice.

Ana Pop

 

Din Maramureş au fost trei instituţii care au participat la acest proiect, ISJ Maramureş fiind coordonator, iar ceilalţi parteneri sunt din Turcia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.