AcasăAlteleEconomicPRINŢUL CAFELEI - Povestea celui care a devenit cel mai mare antreprenor...

PRINŢUL CAFELEI – Povestea celui care a devenit cel mai mare antreprenor la nivel global

spot_img

DISTRIBUIȚI

PRINŢUL CAFELEI Giuseppe Lavazza este reprezentantul celei de-a patra generaţii a familiei care a fondat acest brand ajuns la vânzări anuale de peste 1,3 mld. euro.

PRINŢUL CAFELEI „Îmi încep ziua cu trei cafele. Acum (la ora 11.00 dimineaţa, n.red.) sunt la a treia. Într-o zi normală de muncă mai beau una până în prânz şi alte două după-amiaza. Întotdeauna espresso“, mărturiseşte Giuseppe Lavazza, într-un interviu pentru După Afaceri. 
Producătorul italian este de altfel „ultimul mohican“ al industriei de profil care nu s-a lăsat convins să se listeze la bursă sau să accepte numeroasele oferte de achiziţie primite de la investitori strategici şi financiari. Fondat în 1895 de străbunicul lui Giuseppe Lavazza, businessul rămâne în continuare de familie.
Legăturile lui Giuseppe Lavazza cu cafeaua încep când avea 16 ani şi jumătate, cu mult înainte să se decidă că vrea să se dedice afacerii de familie.
„Era o tradiţie de familie să mergem duminica la cină. Mi-amintesc că era un restaurant simplu, condus de un tip din Toscana. Cu permisiunea părinţilor am putut să îmi comand un espresso după cină şi ţin minte şi acum că am fost tare mândru de mine.“Executivul povesteşte că în cultura italiană băutul cafelei este aproape un ritual iniţiatic, astfel că dacă o persoană prinde obiceiul de a savura un espresso după cină, deja a trecut din adolescenţă către maturitate.

„Este un proces inspiraţional, către care şi copiii mei tânjesc. Este gustul care te face să creşti.“Îşi aminteşte că i-a plăcut din prima, deşi recunoaşte că atunci bea cafeaua cu zahăr, mult de altfel. Acum nu o mai face, o preferă neagră.

„Când eram mai tânăr nu voiam să simt gustul amar specific ca­felei, voiam o băutură mai uşoară. Beam 4-5 cafele cu zahăr, echivalentul unei prăjituri.“Astăzi, prin natura meseriei, este forţat să mai bea cafea cu zahăr, dar altfel o preferă clasică, neagră. Când merge însă la degustări în laboratoarele companiei, o testează în ambele variante, cu şi fără zahăr. „Trebuie să văd diferenţele. Zahărul îi schimbă gustul destul de mult.“

Când vine vorba de lapte, spune din start că nu îl asociază cu cafeaua. Da, capuccino şi caffe latte sunt populare în Italia, chiar el le prepară copiilor lui dimineaţa, la micul dejun. El însă preferă acel espresso scurt, cunoscut în Italia ca ristretto.„La noi în Italia, când ieşi în oraş cu prietenii bei espresso, iar acasă savurezi cu familia o cafea la cafetieră. Aşa este tradiţia.“

Când a băut prima sa cafea de adult (primul espresso), Giuseppe Lavazza recunoaşte că nu se gândea deloc la businessul familiei sale. Doar la plăcerea oferită de cafea şi sentimentul de maturitate pe care i-l dădea.„Familia nu m-a împins niciodată să fac ceva în domeniu, să mă alătur firmei. A fost decizia mea şi a venit abia după ce am terminat facultatea. Am făcut-o iniţial din curiozitate şi din dorinţa de a fi aproape de tatăl meu.“

continuarea aici

sursa foto

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.




TE-AR MAI PUTEA INTERESA