AcasăAdministrațiePE PROBLEME PUNCTUALE – Secretarii localităților din Maramureș au fost băgați în...

PE PROBLEME PUNCTUALE – Secretarii localităților din Maramureș au fost băgați în ședință la Prefectura Maramureș

spot_img

DISTRIBUIȚI

PE PROBLEME PUNCTUALE  Luni, 10 aprilie, la Palatul Administrativ din Baia Mare, a avut loc o întâlnire cu secretarii unităților administrativ-teritoriale din județ. Ședința a fost condusă de subprefectul județului Maramureș, Gavriș Ardelean.

 

Dr. Ilie Gherheș, președintele Comisiei de Heraldică a județului Maramureș, a arătat că la nivel de județ 15 localități nu au depus nici măcar o dată dosarul în vederea aprobării simbolului heraldic al unității administrativ-teritoriale. Acesta i-a îndemnat pe secretarii prezenți să facă demersurile necesare, pentru că este obligatoriu ca fiecare unitate administrativ-teritorială să aibă o stemă, concepută după anumite reguli stabilite prin legislație și aprobată de comisia județeană, de cea zonală de la Cluj-Napoca și de cea națională de la București.

 

Ovidiu Morar, director executiv al Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială, le-a adresat celor prezenți invitația se a se înrola în sistemul numit PatrimVen, administrat de ANAF. Acesta este o aplicație informatică ce oferă instituțiilor publice posibilitatea de a selecta corect și rapid, pe baza introducerii unor date, persoanele eligibile pentru diverse tipuri de beneficii, cum ar fi alocațiile de încălzire, ajutoarele sociale sau alocațiile pentru susținerea familiei.

Cpt. Marian Pițiș, de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Gheorghe Pop de Băsești” Maramureș, a precizat că în primul trimestru al acestui an doar patru unități școlare au obținut autorizație de securitate la incendiu, în prezent existând încă 36 care nu dețin acest document. Termenul legal pentru obținerea autorizației este 30 iunie. De asemenea, cpt. Marian Pițiș a prezentat măsurile privind securitatea la incendiu care trebuie luate în perioada Sărbătorilor Pascale. Astfel, în localitățile unde există serviciu voluntar pentru situații de urgență cu autospecială, se vor asigura măsuri PSI la bisericile și mănăstirile cu afluență mare de persoane.

Rodica Pop, șefa Serviciului Juridic al Instituției Prefectului, a făcut câteva precizări privind anumite noutăți legislative apărute în ultima perioadă: principii ce derivă din Jurisprudența CEDO; precizări privind Ordonanța de Urgență nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân; Circulara nr. 3110/C/4/04.04.2017 privind fondul funciar; modificarea art. 46 din Legea nr. 215/2001 Legea administrației publice locale, precum și a art. 77 al Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali.

Subprefectul Gavriș Ardelean le-a reamintit secretarilor că, până în data de 21 aprilie, Comisia de evaluare și analizare a problemelor din agricultură, constituită recent la nivelul Instituției Prefectului, așteaptă să i se transmită dinspre fiecare UAT problemele locale legate de domeniul agricol, inclusiv propuneri legislative. De asemenea, subprefectul județului Maramureș le-a comunicat celor prezenți că în cel mai scurt timp se dorește implementarea unui program informatic, atât la nivelul județului cât și al UAT-urilor, care să permită o gestiune în timp real a documentelor emise de acestea (primar și consiliu local) și care să permită o mai bună urmărire a lor.

Comunicat de presă Instituția Prefectului Județul Maramureș

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.










TE-AR MAI PUTEA INTERESA