MARGINALIZAȚI – Cetăţenii de pe Valea Roşie, lăsaţi pe dinafară la transportul în comun

6
760

MARGINALIZAȚI  Peste 100 de persoane care locuiesc pe străzile Valea Roşie, respectiv Măgura, se plâng autorităţilor că sunt marginalizate din punct de vedere al transportului în comun. Locuitorii din zonă spun că problemele au început în urmă cu aproximativ o lună de zile când societatea Urbis a sistat cursele care fac legătura cartierului cu oraşul după ora 16.

Aşa se face că, deşi aveau abonamente cumpărate şi se bazau pe aceste curse pentru a se deplasa de acasă la serviciu şi invers…oamenii s-au trezit cu banii daţi şi fără cursa liniei 31.

Nemulţumiţi, oamenii au întocmit o petiţie, în care se arată că locuitorii  din zonă sunt marginalizaţi şi că, în acest fel, asupra celor care nu îşi permit luxul de a circula cu maşina sau taxi-ul, se comite un abuz. Cetăţenii solicită ca autobuzele să circule din nou şi după ora 16, dar şi sâmbătă, iar drept susţinere a necesităţii acestor lucruri au anexat şi un tabel cu peste 100 de semnături .

MARGINALIZAȚI

Oficialii societăţii Urbis se spală urgent pe mâini sub pretextul că deciziile nu le aparţin .

„Din păcate noi nu prea avem ce să facem. Noi doar punem în aplicare deciziile care se iau, ştiut fiind faptul că noi doar executăm programul stabilit de către Asociaţia de Dezvoltare Zona Metropolitană la solicitarea primăriilor”,spune Ioan Fârte, director de exploatare al Societăţii Urbis.

La rândul sau, Vasile Barbul, director al primăriei Baia Mare, a dat o declareație.

„Nu avem cum să-i ajutăm. Decizia de sistare a acestor curse nu a fost luată aleatoriu, ci în baza unor realităţi din teren care au arătat că menţinerea tuturor curselor stabilite iniţial pe această rută nu este justificată de numărul de călători. Ba chiar pot să vă spun că s-au făcut sondaje care au reliefat faptul că sâmbătă, spre exemplu, sunt extrem de puţini cei care folosesc autobuzul pe această rută. Şi apoi mai este şi problema costurilor suplimentare pe care le presupune reintroducerea acestor curse”, a declarant Vasile Barbul.

Prinşi între rentabilitate şi sondaje, oamenii s-au adresat tuturor celor care pot să dea o mâna de ajutor la rezolvarea problemei. Este şi cazul consilierului judeţean Ioan Cheudan care, după ce a analizat solicitările locuitorilor de pe străzile amintite, a demarat o serie de discuţii pe acesta temă cu colegii de partid, dar şi cu factorii de decizie.

„Mi se pare absolut normal ca la fel ca toţi ceilalți cetăţeni ai Băii Mari şi cei din zona amintită să aibă cu ce să se deplaseze de la serviciu către casă şi invers. Să nu uităm că şi în această zonă sunt copii care trebuie să ajungă de la şcoală acasă sau la activităţi extraşcolare, precum şi bătrâni pentru care alternativele sunt costisitoare. Modul în care se desfăşoară lucrurile acum nu este cel oportun, motiv pentru care purtăm aceste discuţii”, spune Ioan Cheudan .

Urmările nu s-au lăsat prea mult aşteptate. Astfel că, cel mai probabil de luni, 10 octombrie, cursele liniei 31 cu plecare la ora 16.45 de la Măgura şi întoarcere la 17.15 de la autogară, respectiv cea cu plecare la ora 21 de la Măgura şi întoarcere la  22 .15 de la autogară, vor fi operaţionale din nou.

De menţionat că în continuare se poartă discuţii în vederea identificării soluţiilor  optime care vizează repornirea curselor de pe linia amintită şi în zilele de sâmbătă.

C.A.

Te-ar mai putea interesa

Loading...

6 COMENTARII

  1. Actuala administratie nu prea e in stare sa gestioneze problemele orasului.Municipiul pe zi ce trece revine la mizeria de dinainte de Chereches.Pe Traian deja nu poti sa pasesti de mizeriile aruncate pe jos de civilizatii băimăreni,astfel incat te si întrebi cum e in Hatvan sau pe Luminisului.Ce sa vorbim de transportul in comun cand nu sunt in stare de lucruri mai simple.Ii lasa pe rromi sa vândă pe trotuare astfel incat pe Eminescu ,,marfa nevanduta”,niste gunoaie,zac pe trotuar de peste 10 zile.Dragi băimăreni,bine ati revenit la jeg !

  2. Barbul e intr-adevar un fenomen al administratiei locale, competenta sa da mereu pe dinafara. se poate spune ca il doare in cot de cetateni, cainii latra, ursul trece.

  3. De ce nu cumpara Urbis microbuze pentru astfel de linii? In alte tari sunt microbuze cu maxim doua usi (sau chiar numai o usa) pentru curse cu mai putini calatori. A, si aceste microbuze sunt electrice… Chiar si ungurii au reusit asa.ceva, ca sa nu vorbim de francezi, nemti, italieni si elvetieni.

    • xY, tu chiar crezi ca ajunge un autobuz normal pana la strada Magura? pe valea Rosie pot circula doar micobuze, ceea ce si circula de altfel. Si pe astea le-au stopat nemernicii de competenti de la conducerea Urbis.

  4. Dar cu troleibuzul 51 ce se intampla? Practic, in zi de weekend, daca vrei sa mergi la Auchan astepti dupa 54 minim 30 de minute! Inceputul falimentului pt Urbis cumva? Din cate se stie, 51 avea clienti suficienti ca sa circule…

  5. Nici autobuzul 18 nu mai circula…decat de la Urbis la Blidari…nu mai pleaca de la gara! Aproape in fiecare luna Urbis mai reduce cate ceva. Inseamna ca e clara treaba: Urbis are probleme grave si e pe marginea prapastiei! Va trebui sa ne cumparam cu totii masini personale ori sa strangem bani de taxi pt ca transportul in comun e aproape de dezastru aici!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.