AcasăAlteleEconomicLA MARE CĂUTARE - Produse româneşti au ajuns pe mesele din întreaga...

LA MARE CĂUTARE – Produse româneşti au ajuns pe mesele din întreaga lume

spot_img

DISTRIBUIȚI

LA MARE CĂUTARE. Magiunul de Topoloveni, vinurile, legumele, fructele şi conservele româneşti au ajuns pe mesele consumatorilor din ţări din afara Uniunii Europene, prin programele de promovare finanţate prin fonduri europene şi de la bugetul statului.

Comisia Europeană susţine de mai mulţi ani exportul produselor agroalimentare pe pieţele terţe asigurând cofinanţare pentru diverse proiecte prin care companiile din spaţiul comunitar pot ajunge mai uşor să vândă în state precum SUA sau în lumea arabă. De astfel de susţinere financiară au beneficiat şi câteva companii şi asociaţii de producători din România, acestea reuşind chiar să exporte în ţări precum SUA, Quatar, Emiratele Unite ETC.

Magiunul de Topoloveni ajunge în Quatar

Unul dintre cele mai promovate produse alimentare româneşti este, de departe, Magiunul de Topoloveni, brand al companiei Sonimpex Serv Com. Magiunul de Topoloveni este primul produs românesc cu indicaţie geografică protejată, titulatură obţinută în 2011 care i-a permis companiei să acceseze fonduri europene pentru a se promova.

Sonimpex a beneficiat astfel, în ultimii trei ani, de două programe cofinanţate de UE: „Promovarea produselor DOP/IGP în SUA şi în Orientul Mijlociu” derulat în perioada 2014-2017 şi având drept ţintă state precum SUA, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită şi „Eureka: Descoperiţi comorile Europei”- ce presupune desfăşiurarea unor acţiuni de promovare în perioada 2013-2016 în ţări precum Norvegia, Elveţia şi Rusia.

„Datorită acestei indicaţii s-a reuşit accesarea de fonduri europene de promovare. În urma acestor fonduri, beneficiarul a încheiat un contract în anul 2015 cu un partener din Norvegia, contract care nu a produs efectele scontate. Anul acesta s-au demarat negocieri cu un nou partenere, discuţii care sperăm că se vor concretiza curînd”, au declarat pentru ECONOMICA.NET oficialii Direcţiei Comerţ Exterior și Promovare Produse Agricole din cadrul APIA, care se ocupă de astfel de proiecte.

Cât au vândut peste graniţe

Potrivit APIA, anul trecut compania a realizat un singur export în SUA şi a încheiat un contract cu un distribuitor din Kuweit. „Din SUA se aşteaptă feedback-ul pieţei, iar pe piaţa din Kuweit este foarte greu de pătruns. La sfârşitul lunii aprilie 2016, s-a încheiat un contract cu un distribuitor din Quatar şi se speră livrarea mărfii în cel mai scurt timp. Pentru a exporta în Emiratele Arabe Unite, beneficiarul a obţinut certificatul Halal”, au specificat oficialii APIA.

Continuarea AICI

 

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.










TE-AR MAI PUTEA INTERESA