AcasăMARAMURESUL ISTORICGARĂ DIN MARAMUREȘ – Nu mai trec trenuri de 8 ani dar...

GARĂ DIN MARAMUREȘ – Nu mai trec trenuri de 8 ani dar are 4 angajați și a fost renovată cu 1 milion de euro

spot_img

DISTRIBUIȚI

GARĂ DIN MARAMUREȘ  Câmpulung la Tisa oferă un exemplu puternic despre modul în care se fac investiții în România. În cazul de față este vorba de CFR, compania de stat care are probleme financiare încă de la înființare, potrivit Stirileprotv.

Gara din comuna Câmpulung la Tisa, din Maramureș, a fost închisă în urmă cu opt ani, pentru simplul motiv că prin localitate nu mai trece niciun tren, dar, cu toate acestea, în această perioadă a avut patru angajați – împiegați de mișcare. Mai mult, acum trei ani, adică la cinci ani după ce a fost închisă, gara a fost modernizată, pentru a răspunde cerințelor europene. Potrivit graiul.ro, investiția depășește 1 milion de euro.

INFORMARE – Proceduri mai simple pentru călătoria în străinătate a cetățenilor români minor

Localnicii sunt contrariați… Nu înțeleg de ce s-au mai cheltuit banii dacă gara nu folosește nimănui. La fel și autoritățile locale.

„Comuna are gară. Acum 20 de ani funcționa cursa regulată de tren, fiind două-trei pe zi cu plecare de aici în Sighetu Marmației. De asemenea, au fost și trenuri de marfă, pe vremea când încă era Uniunea Sovietică. De când a rămas Ucraina a fost un trafic mic de persoane, de aici la ucraineni.

Acum este închisă complet circulația pe această linie.

Ba mai mult, după ce s-a închis traficul, la vreo doi-trei ani, s-a făcut o investiție de cel puțin un milion de euro la gară, pentru a corespunde standardelor Schengen. Toată lumea așteaptă trenul, numai că el nu sosește… De asemenea, există un șef de gară și personal care deservește gara prin care nu trece nici un tren. Următoarea stație de la noi ar fi în Ucraina.

Dacă s-ar deschide traficul pe acest tronson, s-ar putea ajunge mult mai repede în Europa, la Budapesta, Viena. În urma cu doi ani, în mersul trenurilor era o legătura Sighet-Budapesta, dar prin Cluj-Napoca, deci un ocol foarte mare și făceai cam 16 ore de mers. Așa, pe aici, timpul s-ar reduce poate la 10 ore. Acest lucru și-ar aduce aportul la dezvoltarea economică a localității”, a spus viceprimarul Mihai Rudolf Lemak.

Sursă

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.










TE-AR MAI PUTEA INTERESA