AcasăAlteleEconomicFRAUDĂ - Licitații trucate și rapoarte false

FRAUDĂ – Licitații trucate și rapoarte false

spot_img

DISTRIBUIȚI

FRAUDĂ Corpul de control al Ministerului Fondurilor Europene a constatat nereguli în implementarea a două proiecte de e-guvernare, realizate cu fonduri europene.

FRAUDĂ În urma verificării au fost constatate licitaţii trucate şi rapoarte de implementare false, „acceptate ca atare de către Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale (OIPSI)”, potrivit unui comunicat de presă.

„Corpul de Control are mai multe cazuri în lucru, dar primul a fost finalizat și trimis la DNA ieri. E un caz cu de toate: aceleași firme care învârt licitațiile între ele, achiziții umflate, raportări false, acte adiționale în serie, sisteme informatice inutilizabile și neutilizate, dar acceptate la plată de Organismul Intermediar de la Ministerul Comunicațiilor”, a scris pe Facebook Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea.

Ministrul sugerează că în acest dosar ar putea fi implicate firme ale omului de afaceri și parlamentarului Sebastian Ghiță: „Încă un caz cu Ghiță merge de la MFE la DNA”, a scris Cristian Ghinea.

Comunicatul Corpului de Control al Ministerului Fondurilor Europene:

Serviciul Corp Control, Anticorupție și Integritate din Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a finalizat controlul privind implementarea a două proiecte de e-guvernare, cu fonduri europene, de către Consiliul Județean Suceava (CJ). Furnizorii de hardware şi soluţii IT din aceste proiecte sunt SC Expert One Research SRL şi SC Siveco România SRL.

Ancheta a constatat licitaţii trucate şi rapoarte de implementare false, acceptate ca atare de către Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale (OIPSI).

Valoarea totală a proiectelor se ridică la 13.361.118 lei din care 7.169.321 lei fără TVA s-au cheltuit pentru IT. Concluziile raportului au fost înaintate către Direcția Națională Anticorupție.

Obiectul controlului l-au reprezentat proiectele CJ Suceava: „Implementarea de soluții de e-guvernare la nivelul a 15 localități din județul Suceava I” (cod SMIS 48451, contract din 5 septembrie 2014 cu SC SIVECO România SRL), și „Implementarea de soluții de e-guvernare la nivelul a 15 localități din județul Suceava III” (cod SMIS 48457, contract din 20 august 2014 cu SC Expert One Research SRL).

Prin aceste proiecte, CJ Suceava trebuia să achiziționeze o soluție informatică și componente hardware necesare pentru a informatiza o serie de servicii oferite de primăriile din localităţile judeţului: registrul agricol, serviciul de taxe și impozite locale, serviciul financiar și cel de contabilitate, resurse umane, management documente, componente de management proiecte etc.

În urma verificărilor, echipa de control a constatat o serie de nereguli:

• nevoia de achiziții IT a fost creată artificial;

• oferte câştigătoare neconforme şi tratament neegal aplicat ofertanţilor;

• criterii de calificare restrictive; procesul de atribuire a contractelor „cu dedicaţie”;

• soluția informatică implementată nefuncțională în parametrii prevăzuți în contract;

• raportări false.

În concluzie, Raportul (sinteza Raportului AICI) constată faptul că „ofertarea de condiţii/elemente optime, prin documentele tehnico-financiare prezentate la licitaţie, în scopul îndeplinirii cerinţelor caietului de sarcini, dar neîndeplinirea acestora în final (având concursul beneficiarului cât şi al OIPSI) poate fi încadrată la secţiunea a 41-a „infracţiuni împotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene” din L.78/2000, cu atât mai mult cu cât din start s-a creat o necesitate artificială, iar soluţiile tehnice diferă deşi se dorea o integrare a sistemelor informatice”.

Raportul este primul rezultat al controlului tematic cerut de conducerea MFE asupra proiectelor de informatizare a instituțiilor publice.

sursa

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.




TE-AR MAI PUTEA INTERESA