DEPUTAT DR. VIORICA CHERECHEȘ: „Educația, o prioritate pe care nu și-o asumă nimeni!”

0
93

DEPUTAT DR. VIORICA CHERECHEȘ  Promovăm educația pentru a dobândi performanțe și investim în tânăra generație pentru a ne asigura un viitor de succes. Sunt doar declarații lipsite de conținut ale actualei guvernări pentru că Educația în România rămâne o prioritate pe care nu și-o asumă nimeni. Din 1990 până acum, Ministerul Educaţiei a avut 27 de miniștri și niciunul nu a reușit să stabilească reguli clare, să asigure continuitatea actului educațional, să pună la punct rețeaua școlară sau măcar să se asigure că elevii au profesori calificați de la care să învețe.

Anul școlar 2019 – 2020 a început în urmă cu o săptămână, o decizie improvizată de ultim moment, dar lucrurile nu stau deloc așa cum ar trebui. Lucrările de renovare în unitățile de învățământ sunt departe de final în multe locuri din ţară. Elevii  au manuale vechi pe bănci, iar cei din clasa a VII-a nu au deloc. Contractele pentru cărțile de Română, Matematică și Istorie nici măcar nu au fost semnate din cauza contestațiilor. Școlarii care au început clasa a VII-a sunt primii elevi din generația „clasa zero” care învață după o programă nouă și niciodată nu au avut manualele gata la timp.

Schimbările succesive de miniștri la Educație au bulversat întregul sistem educațional. Codul Educației, care conține cele 3 legi pentru rezolvarea problemelor din învățământul preuniversitar și universitar, rămâne și el în sertarele ministerului până când un viitor ministru va lua o decizie.

Învățământul din România a dat numeroși savanți, academicieni, medici, profesori renumiți la nivel mondial care au devenit modele pentru generații întregi de tineri. Acum, sistemul educațional din România nu este ofertant pentru tânăra generație, mulți dintre elevii cu potențial alegând să plece să studieze în străinătate, acolo unde condițiile sunt mult mai bune. Credeți că aceștia se vor întoarce să profeseze vreodată în România? Vor menționa țara noastră în CV la locul nașterii și atât.

Toate „improvizațiile” și „experimentele” din Educație au efecte pe termen lung. Piața muncii din România rămâne fără personal calificat sau specialiști bine pregătiți și vom fi nevoiți nevoiți să apelăm la „importul” de mână de lucru.

Educația din România are nevoie de stabilitate și continuitate, trebuie să se transforme cu adevărat într-o prioritate  asumată pentru guvernanți până nu este prea târziu!

 

Dr.Viorica Chereches,

Deputat PNL

Te-ar mai putea interesa

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.