AcasăAlteleEconomicANALIZĂ – Una din două afaceri rezistă în România

ANALIZĂ – Una din două afaceri rezistă în România

spot_img

DISTRIBUIȚI

ANALIZĂ  Rata de supravieţuire a unei afaceri în România este de 52,7%, adică aproximativ una din două afaceri reuşeşte să rămână în picioare în România, reiese dintr-o analiză realizată de REGnet.ro pe baza datelor înregistrate de Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) în ultimii 25 de ani.

Potrivit studiului, profilul antreprenorului român arată astfel: este bărbat, are între 30 şi 49 de ani, firma sa are ca obiect de activitate producţia de software la comandă sau comerţ online.

Cele mai multe afaceri înfiinţate în ultimii ani, inclusiv în 2017, sunt legate de realizarea de software la comandă, comerţ clasic, comerţ online, iar apoi diferite tipuri de servicii (publicitate, intermediere sau design), arată datele REGnet.ro, firmă specializată în înfiinţări şi modificări de societăţi şi PFA, potrivit News.ro.

Iniţiativa antreprenorială din România (SRL, SA) este dominată de bărbaţi, cu 63,17%, restul de 36,83% fiind femei, reiese din distribuţia pe sexe a asociaţilor/acţionarilor persoanelor juridice active, potrivit datelor Registrului Comerţului, analizate de REGnet.ro. Şi în cazul PFA proporţiile se păstrează, cu 60,69% bărbaţi şi 39,31% femei. Atât în cazul firmelor, cât şi în cazul PFA, se observă o uşoară creştere a iniţiativelor antreprenoriale feminine de-a lungul anilor.

În ceea ce priveşte vârsta, profilul unui asociat/acţionar al unei firme (SRL, SA) arată astfel: 9,68% până la 29 de ani, 26,97% între 30-39 de ani, 30,68% între 40-49 de ani, 16,99% între 50-59 de ani şi 15,68% peste 60 de ani. În cazul PFA, datele seamănă destul de mult, cu menţiunea că există un interes mai ridicat din partea tinerilor, după cum urmează: 13,46% până la 29 de ani, 26,57% între 30-39 de ani, 29,93% între 40-49 de ani, 16,52% între 50-59 de ani şi 13,53% peste 60 de ani.

Din analiza firmelor înfiinţate şi/sau modificate de REGnet.ro, în total peste 1.000 de clienţi, reiese că băncile preferate de aceştia sunt ING Bank (50%), Banca Transilvania (40%), Raiffeisen Bank (5%), alte bănci – BRD, BCR, UniCredit. De asemenea, o analiză asupra sezonalităţii înfiinţărilor de SRL şi PFA din România, realizată pe ultimii cinci ani, relevă faptul că primăvara este anotimpul în care iniţiativa antreprenorială cunoaşte cel mai mare avânt.

Sursă

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.





TE-AR MAI PUTEA INTERESA