INTERZIS – Un nou scandal la Londra în care e implicat ambasadorul României

0
406

INTERZIS  Un nou scandal la Londra, care îl are drept personal central pe ambasadorul României în Marea Britanie, Dan Mihalache. Ziarul Românesc, publicație care apare de peste opt ani în Anglia, nu a fost invitat la întâlnirea cu presa de limba română programată pentru astăzi, 2 august, la ICR, de Ambasada României. Totul, după ce gazeta respectivă a dezvăluit detalii compromiţătoare despre fostul şef al cancelariei prezidenţiale a lui Klaus Iohannis.

Multe nume se regăsesc pe lista invitaţilor la întâlnirea cu presa de limba română organizată la ICR de către ambasadorul Dan Mihalache. Nu însă şi Ziarul Românesc. Atitudinea ostilă i-a nemulţumit profund pe jurnalişti.

„Considerăm că este inadmisibilă o asemenea atitudine din partea reprezentantului statului român, mai ales că este vorba despre noutăți despre votul pentru alegerile parlamentare. Ziarul Românesc protestează cu privire la astfel de încercări de suprimare a libertății de expresie.

Ne vom adresa Ministerului de Externe, Guvernului, Parlamentului și Președinției României care trebuie să sancționeze derapajele nediplomatice și atitudinea de-a dreptul dictatorială ale acestui personaj. De asemenea, ne vom adresa și autorităților britanice cu privire la comportamentul ambasadorului României la Londra.

Atragem atenția cu privire la faptul că, adoptând o asemenea atitudine revanșardă, ambasadorul României la Londra este un pericol inclusiv pentru relațiile diplomatice ale țării noastre în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.

Menționăm că Ziarul Românesc este singura publicație care a scris articole în care a arătat că Dan Mihalache a încălcat în mod deliberat legea și a avut un limbaj colocvial cu reprezentanții presei din România și Marea Britanie, cel puțin nepotrivit funcției în care a fost învestit”, scrie Ziarul Românesc.

Ambasada României se apără și spune că a transmis invitația pe adresa editorului de la Londra, Mircea Maer, însă pe o adresă de e-mail care nu există, spun cei de la Ziarul Românesc. „Menționăm că adresa la care se face referire nu mai este folosită de Ziarul Românesc, ea nu apare nici în caseta redacțională și nici pe site-ul ziarului. În schimb, apare în Ghidul Românesc, publicație susținută de ambasadă și de Ministerul de Externe și care, iată, transmite informații false despre presa din Marea Britanie. Ghidul Românesc a primit în mai multe rânduri bani de la bugetul de stat al României, prin programele DRP, însă cei care l-au creat nu au fost în stare, vreme de trei ani, să afle adresa de e-mail a unei publicații românești din Londra”, mai scrie Ziarul Românesc.

Sursă info.

Te-ar mai putea interesa

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.